Sopimusehdot

1. Yleistä

Näitä ehtoja sovelletaan tavaroiden ostamiseen NutraQ Oy:ltä

Nämä ostoehdot on päivitetty viimeksi 02.01.2023 ja ne koskevat kaikkia tehtyjä ja uusia sopimuksia.  

2. Osapuolet

Myyjä:

NutraQ Oy / Vesterålen's

PL 4680, 00002 Helsinki 

Puhelin 09 427 38 230 

Email asiakaspalvelu@vnp.fi

Y-tunnus 2344505-3

Jäljempänä «Vesterålens», «me» tai «myyjä». 

Ostaja on henkilö, joka on tilauksessa merkitty ostajaksi ostokanavasta riippumatta, jäljempänä «sinä» tai «asiakas». Voidaksesi olla asiakkaamme tai tehdäksesi tilauksia meiltä on sinun oltava 18 vuotta täyttänyt etkä voi olla holhouksen alainen. 

3. Tilaus

Vesterålens myy tuotteitaan kertatilauksena tai jatkuvana kestotilauksena.  

Ensimmäisen toimituksen toimitusaika on yleensä noin 14 päivää. Kestotilauksessa toimitukset jatkuvat valitun toimitusvälin mukaisesti ilman ostovelvoitetta tai sitoutumisaikaa. Tilaus voidaan irtisanoa milloin tahansa. Irtisanomisilmoituksen saatuamme tilaus lopetetaan välittömästi seuraavasta toimituksesta alkaen. Poikkeuksena on tilanne, jossa tuote on jo ehditty lähettää. Ilmoitamme aina laskussa viimeisen muutospäivän. 

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme milloin tahansa keskeyttääksesi, muuttaaksesi tai peruuttaaksesi tilauksesi.  

Voimme tarvittaessa tehdä muutoksia tuotteisiimme, niiden toimitustapaan tai toimitusväliin. Ilmoitamme muutoksista hyvissä ajoin ennen niiden voimaantuloa. Pienemmistä muutoksista, kuten esimerkiksi pakkauksen muutos, ilmoitamme vain verkkosivuillamme. 

Tilaus voidaan evätä tietyin perustein kuten esimerkiksi petosyrityksen, luottokelpoisuuden puutteen tai muun vastaavan syyn perusteella.  

4. Hinnat

Hinnat ilmoitetaan euroina sisältäen arvonlisäveron. Tuotteiden hinta voi vaihdella myyntikanavan ja erikoistarjousten mukaan. Hinnat ovat voimassa, kunnes ne muuttuvat. Hinnanmuutosilmoitukset lähetetään hyvissä ajoin ennen muutosten voimaantuloa. Tervetuliaistarjoukset on suunnattu ensisijaisesti uusille asiakkaille, eikä niitä saa käyttää väärin toistuvilla irtisanomisilla ja tilauksilla.  

Kestotilauksessa saat toimituksesi ilman toimituskuluja. Kertatilauksissa laskuun lisätään toimituskulut 3,90 €.

5. Toimitus

Lähetämme toimitukset postitse sovitun toimitusvälin mukaisesti. Jos toimitusaika ei ilmene tilausvahvistuksesta, toimitamme tilauksesi ilman aiheetonta viivästystä ja viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksestasi.

Kaikissa toimituksissa on mukana lasku, joka toimii samalla tilausvahvistuksena. Erikoistarjoukset tai suuremmat tilaukset voit joutua noutamaan postin toimipisteestä pakkauksen koon tai painon vuoksi.

Toimituksen katsotaan tapahtuneen, kun sinä tai edustajasi on vastaanottanut lähetyksen. 

Toimituksen viivästyessä voit olosuhteista riippuen pidättää maksun, vaatia toimitusta tai korvausta tai myyntisopimuksen irtisanomista.

6. Maksut

Tilaus maksetaan laskun vastaanottamisen jälkeen. 

Lasku lähetetään toimituksen yhteydessä. Maksuehto on 21 päivää netto. Maksa lasku viimeistään siihen merkittynä eräpäivänä. Viivästyskorko määräytyy lain mukaisesti. Perimme maksumuistutuksesta 5 euroa / muistutus. Kahden maksumuistutuksen jälkeen siirrämme laskun ulkopuoliselle perintätoimistolle. Perintätoimisto veloittaa laskun alkuperäisen summan sekä maksumuistutusten lisäksi omat perintäkulunsa.

7. Peruuttamisoikeus

Sinulla on 14 päivän peruuttamisoikeus siitä päivästä, kun olet vastaanottanut kertatilauksesi tai kestotilauksesi ensimmäisen toimituksen. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksesi peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisoikeus tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi palauttamalla tuotteet, joiden sinettiä ei ole rikottu. Peruuttamisoikeuden edellyttämän peruuttamisilmoituksen voit tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla tai palautettavan tavaran mukana toimitettavalla ilmoituksella. Halutessasi voit käyttää liitteenä olevaa peruuttamislomaketta, mutta tämä ei ole pakollista.

Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Jotta peruuttamisoikeus voidaan toteuttaa, on tuote palautettava meille samassa määrässä ja kunnossa kuin se oli vastaanottaessasi tuotteen. Jos tuote on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, sinulla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaasi summaa. Palautettavat tuotteet voit jättää postiin maksuttomana ns. asiakaspalautuksena. Kirjoita lähetyksen päälle ”ASIAKASPALAUTUS”, palautustunnus 600496, palautusosoite NutraQ Oy, PL 9940, 00002 Helsinki. Palautettavien tuotteiden on oltava avaamattomia. Muista pyytää postista kuitti todisteeksi palautuksestasi.

Jos käytät peruuttamisoikeuttasi, palautamme kauppahinnan ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua ilmoituksen vastaanottamisesta. Meillä on oikeus pidättää maksu, kunnes olemme vastaanottaneet palautetut tavarat tai kunnes olet toimittanut todisteen siitä, että tavarat on lähetetty. Maksun palautus tapahtuu samalla maksutavalla, jota käytit alkuperäiseen tapahtumaan, ellet ole nimenomaisesti sopinut toisin kanssamme. Mikäli sinulla on kysyttävää peruuttamisoikeudesta, ota yhteys asiakaspalveluumme puhelimitse 09 427 38 230 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@vnp.fi.

8. Virhevastuu ja reklamaatio

Myyjällä on tuotteita koskeva lakisääteinen virhevastuu. Jos toimitetut tavarat ovat virheellisiä, voit olosuhteista riippuen vaatia uutta toimitusta, hinnanalennusta, korvausta virheen korjaamiseksi tai sopimuksen irtisanomista.

Mikäli toimitetussa tuotteessa on virhe, on sinun ilmoitettava myyjälle virheestä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun virhe havaittiin tai se olisi pitänyt havaita. Kahden kuukauden kuluessa annettu virheilmoitus katsotaan aina ajoissa annetuksi. Reklamaatio-oikeus rajoittuu pakkauksessa mainittuun tuotteen viimeiseen käyttöpäivään ja viimeistään kolmeen vuoteen tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli reklamaatio saapuu myöhässä, menetät oikeuden väittää, että tuote on virheellinen.  

Reklamaatio-oikeus on voimassa peruuttamisoikeuden lisäksi. 

Virheen yhteydessä sinulle korvataan mahdolliset toimituskulut. Maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit alkuperäisessä tapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti sopinut toisin kanssamme.

9. Myyjän oikeudet asiakkaan laiminlyödessä velvollisuutensa

Jos et maksa tilaustasi tai täytä muita sopimuksen tai lain mukaisia velvoitteita myyjästä ja myyjän ehdoista riippumattomista syistä, voimme kuluttajansuojaalain säännösten mukaisesti ja olosuhteista riippuen pidättää tavarat, vaatia sopimuksen noudattamista, peruuttaa oston ja vaatia sinulta korvausta. Olosuhteista riippuen voimme vaatia viivästyskorkoa ja perintämaksuja. Jos et palauta maksamattomia tavaroita, voi myyjä veloittaa sinulta maksun, jolla katetaan myyjälle aiheutuneet todelliset kustannukset tuotteen toimittamisesta sinulle.

10. Henkilötiedot

Tämän sopimuksen täytäntöön panemiseksi myyjän on käsiteltävä tiettyjä henkilötietoja, jotka voivat liittyä sinuun (esim. nimi ja osoite). Voit lukea lisää henkilötietojen käsittelystämme klikkaamalla seuraavaa linkkiä.

Linkki tietosuojakäytäntöön

11. Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelullamme on laaja kokemus tuotteistamme ja he vastaavat kysymyksiisi mielellään. Tavoitat asiakaspalvelumme puhelimitse numerosta 09 427 38 230 (pvm/mpm) arkisin klo 8.30–16.30. Voit myös lähettää sähköpostia asiakaspalvelu@vnp.fi.

Puheluhinnat
pvm/mpm = Paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksu, eli puhelusta peritään ainoastaan oman operaattorin veloittama hinta. Maksu myös jonotusajalta. Ei lisäkustannuksia.

12. Varaukset ja vastuut

Myyjä pidättää itsellään oikeuden siirtää tämän sopimuksen mukaiset oikeutensa ja velvollisuutensa toisille osapuolille. 

Pidätämme oikeuden muutoksiin myös mahdollisten seisokkien, kirjoitusvirheiden, virheellisten hintojen, arvonlisäveron tai muitten maksujen muutosten tai toimitusongelmien yhteydessä, jotka johtuvat olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa. 

Tarjouksemme ovat voimassa kampanjassa ilmoitettuun määräpäivään asti tai niin kauan kuin varastoa riittää.  

Myyjä ei vastaa tuotteiden virheellisestä käytöstä ja suosittelee, että noudatat pakkauksessa ilmoitettua suositeltua annostusta. 

13. Sopimusehtojen muutos

Näitä ostoehtoja voidaan muuttaa erityistarpeiden ja/tai lainsäädännöllisten muutosten, asetusten tai suositusten yhteydessä. Ehtojen olennaisesti muuttuessa saat ilmoituksen viimeistään kuukautta ennen muutosten voimaantuloa. Jos haluat purkaa sopimuksen muutettujen ehtojen perusteella, voit tehdä sen vapaasti. Jos sopimusta ei irtisanota sopimusehtojen muuttamisen jälkeen, hyväksyt sopimuksen päivitetyt ehdot. Päivitetyt sopimusehdot julkaistaan verkkosivuillamme.

14. Riitaisuudet

Jos haluat tehdä reklamaation ostoksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Valitukset on toimitettava myyjälle kohtuullisessa ajassa, ks. kohdat 7 ja 8 edellä.

Tähän sopimukseen liittyvät erimielisyydet pyritään ensi sijassa ratkaisemaan sopijapuolten välisin neuvotteluin. Halutessasi voit saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä lautakunnan käsittelyyn tulee sinun olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kkv.fi /kuluttajaneuvonta). Voit myös saattaa ostoehtoihin tai tilaukseen liittyvän erimielisyyden ratkaistavaksi Euroopan komission ylläpitämän niin kutsutun verkkovälitteisen riidanratkaisun kautta (http://ec.europa.eu/odr).

Sopimus on laadittu Suomen lainsäädännön mukaan. Mahdolliset sopimusehtoja tai tilausta koskevat riidat ratkaistaan lopullisesti Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa. Kuluttajan asemassa oleva asiakas voi kuitenkin aina nostaa kanteen tai olla vastaajana myös asuinpaikkansa toimivaltaisessa alioikeudessa.