Berith tekee testin omega-3 testi omega-3 test kuva2
Berith tekee testin omega-3 testi omega-3 test kuva2

Omega-3-testi

Uutuustuote omega-3-tasojen mittaamiseen – nyt myös Suomessa!

Tiedätkö, mikä sinun omega-3-tasosi on? Keho tarvitsee omega-3-rasvahappoja toimiakseen ja optimaalinen omega-3-taso on 8-12%:n välillä. 

Omega-3:n puutetta tai hyötyä on hankala havaita itse, mutta nyt oman tason voi vihdoin mitata. Kun teet testin, riippumaton laboratorio analysoi näytteen ja lähettää tuloksesi sinulle sähköpostiisi parin viikon kuluessa. Näin tiedät, saatko ravinnostasi tarpeeksi omega-3-rasvahappoja.

Tustustu tuotteeseen ja tilaa testi – saat tietää oman kehosi omega-3-tason!

Usein kysyttyä Omega-3-testistä

  • Kuinka nopeasti omega-3-tasoni alkaa nousta, kun aloitan omega-3-kapseleiden syömisen?

    Kun kehosi saa aiempaa enemmän omega-3-rasvahappoja ruoasta tai kapseleista, tasot alkavat nousta heti. Laboratoriossa tulokset voivat näkyä jo parissa viikossa. Pitkäkestoisesti omega-3-tasosi asettuu tasolleen muutaman kuukauden kuluttua ruokavaliomuutoksen jälkeen.

  • Kuinka nopeasti omega-3-tasoni alkaa laskea, jos lopetan omega-3-kapseleiden syömisen?

    Kehosi tarvitsee omega-3-rasvahappoja päivittäin. Omega-3-tasot alkavat laskea, kun elimistösi ei saa omega-3-rasvahappoja. Testeissä se näkyy jo parin viikon jälkeen, vaikket itse huomaisikaan eroa.

  • Onko omega-3-tuotteilla dokumentoituja vaikutuksia?

    Kyllä, omega-3-rasvahapot EPA ja DHA ovat yhdet tutkituimmista ja dokumentoiduimmista ravintoaineista maailmassa. Omega-3-rasvahapot ovat välttämättömiä rasvahappoja, joita keho tarvitsee tärkeissä elintoiminnoissaan. Useat tuhannet tutkimukset vahvistavat, että omega-3 on hyväksi sydämelle, aivoille ja näölle.

    Myös Euroopan Elintarvikeviranomainen, EFSA, on tutkinut omega-3:n vaikutuksia ja todennut sen omaavan vaikutuksia useaan kehon toimintoon ja säätänyt tarkkaan, mitä omega-3-rasvahapoista saa markkinoinnissa sanoa. Omega-3 (EPA ja DHA) edistää sydämen normaalia toimintaa. Positiivinen terveysvaikutus saadaan nauttimalla päivittäin 250 mg EPA- ja DHA-rasvahappoja.

    Omega-3 (DHA) edistää näön ja aivojen normaalia toimintaa. Positiivinen terveysvaikutus saadaan nauttimalla päivittäin 250 mg DHA-rasvahappoja.

    Tuotteiden vaikutus on yksilöllistä; joku kokee vaikutukset nopeasti, toinen taas ei välttämättä huomaa niitä laisinkaan. Mikäli arvelet, ettet syö tarpeeksi kalaa, suosittelemme, että kokeilet itse.

  • Missä omega-3-testitulokset analysoidaan?

    Kun teet testin ja postitat näytteesi kirjekuoressa, posti kuljettaa sen Iso-Britanniassa sijaitsevaan Omegaquantin laboratorioon.


    Vesterålen’s ei saa tietää tulostasi vaan tulos on ainoastaan sinun ja Omegaquantin tiedossa. OmegaQuant on tehnyt yhteistyötä yli 100 instituution, yliopiston ja yrityksen kanssa julkaistakseen uraauurtavia tutkimuksia omega-3-indeksistä. Tutkimustyötä kehitetään jatkuvasti.

    Omegaquantin Omega-3-indeksitesti on ainoa omega-3-veritesti, jota tukevat sadat lääketieteellisen ja tieteellisen kirjallisuuden tutkimukset. Tämä tarkoittaa, että voit luottaa siihen, että tekemälläsi testillä on merkitystä terveytesi kannalta.

  • Mitä jos unohdin rekisteröidä testini?

    Jos unohdit rekisteröidä testin, voit ottaa yhteyttä Omegaquantin asiakaspalveluun.


    Testejä tulee laboratorioon koko Euroopasta, joten voi olla, että testiäsi joudutaan etsimään jonkin aikaa. Omegaquant yrittää löytää testisi kirjoittamiesi tietojen pohjalta tulkiten eri käsialoilla kirjoitettuja näytekortteja. Toivottavasti testisi löytyy, mutta varaudu hankkimaan uusi testi, mikäli testinäytettäsi ei löydetä.

  • Kuinka usein omega-3-indeksi pitäisi testata?

    Omega-3:n mittaamiseen ei ole mitään sääntöä tai suositusta.

    Jos et aiemmin ole syönyt omega-3:a säännöllisesti kapseleina ja ruokavaliosi on ollut siltä osin vajavainen, voi olla hyvä tehdä testi 3-5 kk kuluttua ensimmäisen testin ottamisen jälkeen, kun olet saanut omega-3-rasvahappoja säännöllisesti kehoosi. Näin voit huomata eron vanhan ja nykyisen ruokavaliosi välillä.

    Jos omega-3 puolestaan on kuulunut ruokavalioosi säännöllisesti jo vuosien ajan eikä elämäntyylisi ole merkittävästi muuttunut, riittää, että mittaat tasosi 1-2 vuoden välein.

  • Kannattaako minun jatkaa omega-3:n syömistä, jos tulos on optimaalinen?

    Hienoa, että tuloksesi on ihanteellisella tasolla! Olet selkeästi tehnyt hyviä valintoja omega-3-rasvahappojen saamiseksi elimistöösi. Jos syöt jo omega-3-ravintolisää, sinun todennäköisesti kannattaa jatkaa, sillä tuloksesi osoittaa ruokavaliosi olevan kunnossa omega-3:n osalta.

    Voit halutessasi myös lisätä rasvaisen kalan syöntiä tai muiden omega-3-pitoisten ruokien syömistä ja vähentää kapseleiden määrää. Suosittelemme tällöin, että teet uuden testin muutaman kuukauden kuluttua, jotta näet kuinka ruokavaliomuutos on vaikuttanut omega-3-tasoosi.

FAQ

Usein kysyttyä Vesterålensin tuotteista ja palveluista
  • Kuinka nopeasti saan tuotteet?

    Saat ensimmäisen toimituksesi noin viikossa. Tuotteet lähetetään varastoltamme Ruotsista ja ovat postilaatikossasi suurin piirtein viikon kuluessa tilauksestasi.

    Kun teet kestotilauksen, saat seuraavat toimituksesi aina sopimasi toimitusvälin mukaisesti eikä sinun tarvitse miettiä toimitusaikoja lainkaan. Uusi lähetys tulee aina ajallaan juuri vähän ennen edellisen toimituserän loppumista. Mikäli kuitenkin joskus haluaisit tuotteesi normaalia aiemmin, tai huomaat, että kapseleita on kertynyt, voit aina soittaa meille ja muuttaa lähetyksesi toimitusaikaa.

  • Millainen irtisanomisaika tuotteissa on?

    Voit irtisanoa tilauksesi milloin vain. Vesterålensilla ei ole minkäänlaista ostopakkoa tai vähimmäisostomäärää.


    Kannattaa silti miettiä, haluatko irtisanoa tilauksesi kokonaan vai laittaa sen itsellesi sopivan pituiselle tauolle. Vesterålensin asiakkana saat nimittäin etupisteitä jokaisesta tilaamastasi ja maksamastasi lähetyksestä ja etupisteet säilyvät sinulla niin kauan kuin säilytät asiakkuutesi. Voit siis pistää tilauksesi tauolle haluamaksesi ajaksi ja säilyttää etupisteet. Ennen uuden tuotteen lähetystä saat tekstiviestin, jossa kerrotaan, että uusi lähetys lähtee kohta matkaan. Mikäli silloinkin tuntuu, että et ole ehtinyt syödä edellisiä tai haluat jatkaa paussia, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse tai soittaa – ja me jatkamme taukoa. Helppoa ja asiakasystävällistä, eikö vain?

  • Mikä on tuotteiden postituskulu?

    Mikäli valitset jatkuvan tilauksen, säästät selvää rahaa, sillä saat tuotteesi ilman postituskuluja.

    Kertatilauksista veloitamme 3,90 € / lähetys.

    Suosittelemme, että valitset kestotilauksen, sillä voit lopettaa tilauksesi tai laittaa sen tauolle koska tahansa. Emme myy sinulle väkisin ja saat itse päättää tilauksesi keston. Jos haluat lukea enemmän toimitukseen liittyvistä asioista, käy lukaisemassa sopimusehdot.

  • Miten maksan tilaukseni?

    Tilauksesi maksat laskulla. Saat laskun näppärästi tuotelähetyksen mukana, etkä joudu maksamaan tuotteita etukäteen. Laskulla on 21 päivän maksuaika.

    Halutessasi saat laskun suoraan verkkopankkiisi, jolloin sinun ei tarvitse näpytellä laskun tietoja erikseen joka kerta. Tee e-laskusopimus pankkisi kanssa.

    Tiedämme, että laskulla maksaminen alkaa olla jo vähän vanhanaikaista. Kehitämme myös muita maksutapoja, joita toivottavasti saamme tarjota sinulle mitä pikimmin.

  • Entä jos kadun ostostani?

    Harmi, jos ostos alkaa kaduttamaan, mutta joskus niinkin voi käydä.


    Sinulla on 14 päivän peruuttamisoikeus siitä päivästä, kun olet vastaanottanut kertatilauksesi tai kestotilauksesi ensimmäisen toimituksen. 

    Tuote on palautettava meille samassa määrässä ja kunnossa kuin se oli vastaanottaessasi tuotteen. Palautettavat tuotteet voit jättää postiin maksuttomana ns. asiakaspalautuksena.

    Kirjoita lähetyksen päälle ”ASIAKASPALAUTUS”, palautustunnus 600496, palautusosoite PL 9940, 00002 Helsinki. Palautettavien tuotteiden on oltava avaamattomia. Muista pyytää postista kuitti todisteeksi palautuksestasi. Todennäköisesti et kuittia tule tarvitsemaan, mutta jos lähetys katoaisi postinkulun aikana, on sinulla tosite siitä, että tuote ei ole sinun hallussasi.

    Katso tästä tarkemmat ohjeet peruuttamisoikeudesta. 

  • Myydäänkö tuotteita muissa maissa?

    Tähän on helppo vastaus: kyllä. Olemme alkujaan norjalainen yritys ja myymme tuotteita Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Tanskassa. Näin on tehty jo yli 25 vuoden ajan ja kaikissa maissa asiakkaiden suosittelut ovat ylpeyden aiheemme. Yli 97 % asiakkaistamme jokaisessa maassa suosittelee Vesterålensia perheelleen ja tuttavilleen. Tästä olemme kiitollisia ja ylpeitä, ja tiedämme, että sekä tuotteemme että asiakaspalvelumme ovat huippulaatua.

    Suurin osa asiakkaistamme käyttää omega-3-tuotetta ennaltaehkäisemään mahdollisia tulevaisuuden vaivoja; noin kolmannes taas käyttää tuotetta johonkin tiettyyn vaivaan, useimmiten sydämen, aivojen tai vastustuskyvyn vuoksi.


    Palvelumme osalta eniten kiitosta saamme toimituksista suoraan postilaatikkoon sekä hyvästä ja osaavasta asiakaspalvelusta.

  • Ovatko Vesterålensin tuotteet laadukkaita?

    Ihan toimintamme alusta lähtien laatu on ollut meille avainasia. Tiedämme, että valmistamalla laadukkaita tuotteita, pärjäämme kilpailussa hyvin ja asiakkaamme valitsevat meidät aina uudelleen. Tuotteiden laatu kattaa kaiken raaka-aineiden ja tuotantoprosessien täydellisestä jäljitettävyydestä jokaisen tuotantoerän analyysiin. Näin varmistetaan, että tuotteemme täyttävät tiukat laatuvaatimukset.

    Takaamme, että kaikki markkinoille laskettavat tuotteet täyttävät niitä koskevat laatustandardit ja viranomaisten vaatimukset. Tämän voi todeta valmistajan analyysitodistuksista sekä kolmannen osapuolen (Eurofins) suorittamista analyyseistä.


    Tuotteiden laadun lisäksi panostamme koko asiakaskokemukseen. Asiakaspalvelumme on osaavaa ja asiantuntevaa, joka osaa vastata kysymyksiisi niin tuotteiden käytöstä ja aineosista kuin toimituksistakin. Pidämme ensiluokkaista asiakaspalvelua sydämen asiana ja meillä on täällä aina tarpeeksi ihmisiä odottamassa yhteydenottoasi. Jos haluat tietää lisää tuotteiden laadusta, ota yhteyttä – olemme täällä sinua varten!

  • Mitä asiakaspalvelunumeroon soittaminen maksaa?

    Asiakaspalvelunumeroomme soitettaessa puheluhinta on pvm/mpm eli oman teleoperaattorisi perimä normaali paikallisverkko- tai matkapuhelumaksu. Hinnat koskevat myös jonottamista. Ei muita lisäkustannuksia.